Współczesne problemy rozwoju gospodarczego - relacja z konferencji
Celem IV Międzynarodowej Konferencji, która miała miejsce 6 maja 2016 r. była wymiana poglądów, doświadczeń i wyników badań na temat wyzwań i perspektyw przedsiębiorczości oraz zachęcenie do twórczej dyskusji i wdrażania nowych badań dotyczących kreatywnego i aktywnego zarządzania przyszłością.
IV Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. „Współczesne problemy rozwoju gospodarczego" pod hasłem "Perspektywy i wyzwania przedsiębiorczości" zorganizowana została przez Studenckie Koło Naukowe SONDA działające przy Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych Politechniki Warszawskiej Filii w Płocku. Sponsorem Konferencji był PKN Orlen S.A.
Konferencja rozpoczęła się w Auli Politechniki Warszawskiej przy ul. Łukasiewicza 17 w Płocku, a jej otwarcia dokonała Dyrektor KNEiS dr hab. inż. Renata Walczak.
Pierwszy panel naukowy poprowadziła dr Magdalena Kludacz - Zastępca Dyrektora Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych w Płocku. Wystąpili w nim prelegenci zagraniczni i polscy. Dr Krzysztof Buczkowski z Międzynarodowego Centrum Rozwoju Lokalnego CIFAL Płock przedstawił "Nowych 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju promowanych przez ONZ i ich wpływie na rozwój gospodarczy". Następnie referat nt. "3 w 1 - od imitacji do innowacji w gospodarce. Moda, czy potrzeba?" wygłosił Pan Rafał Borkowski z Grupy OPEUS Sp. z o.o. Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. reprezentował Key Account Wholesale Services Office, Director Pan Paweł Wysocki.
Wygłoszone referaty dotyczyły między innymi problemów konsumpcji, innowacji i przedsiębiorczości.
Referaty przygotowane na konferencję zostały nadesłane przez naukowców i studentów z różnych ośrodków akademickich w Polsce, a w konferencji udział wzięli między innymi prelegenci z:
- The College of Regional Development Parague,
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie,
- Technical University Lithuania,
- Uniwersytetu Medycznego w Lublinie,
- Rivne Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education Ukraine,
- Katolickiego Uniwersytet Lubelskiego Jana Pawła II,
- Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku,
- Uczelnia Warszawska im. Marii Skłodowskiej-Curie,
- Politechniki Częstochowskiej,
- Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie,
- Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Referaty zaprezentowano w kilku sesjach plenarnych:
- Konsument,
- Innowacje,
- Przedsiębiorczość.
Sesje naukowe poprowadzili pracownicy naukowi Kolegium Nauk Ekonomicznych i Społecznych: dr Magdalena Kludacz-Alessandri, dr Barbara Felic, dr Marlena Piekut, dr Katarzyna Osiecka.
Po każdym panelu naukowym była możliwość dyskusji. Wszystkie wystąpienia przygotowane były profesjonalnie i wzbudziły zainteresowanie wśród słuchaczy. Niebawem organizatorzy konferencji planują wydanie monografii, która jest już w trakcie przygotowania.