Zarządzanie i marketing w gospodarce cyfrowej

Kierunek przewidziany do uruchomienia od roku akademickiego 2025/2026

Studia stacjonarne oraz niestacjonarne I stopnia (profil praktyczny)

Specjalności:

> Rachunkowość i zarządzanie finansami cyfrowymi

Digital marketing i zarządzanie sprzedażą

Absolwent studiów pierwszego stopnia o profilu praktycznym, specjalność Rachunkowość i Zarządzanie Finansami Cyfrowymi, posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach rozwijającej się gospodarki cyfrowej. Zna zasady rachunkowości i finansów przedsiębiorstw, które, w połączeniu z umiejętnościami praktycznymi, przygotowały go do ewidencjonowania operacji gospodarczych oraz zarządzania finansami na podstawie przeprowadzanych analiz ekonomicznych i finansowych.

Absolwent zna kluczowe zagadnienia dotyczące finansowania działalności gospodarczej, ustalania kosztu kapitału oraz oceny efektywności przedsięwzięć gospodarczych. Posiada również umiejętności w zakresie korzystania z różnorodnych narzędzi informatycznych stosowanych w księgowości, ewidencji podatkowej oraz działach kadrowo-płacowych przedsiębiorstw. Ponadto, potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną podczas praktyk zawodowych.

Ważnym elementem wykształcenia absolwenta jest umiejętność dostrzegania szans i zagrożeń związanych z rozwojem e-biznesu i gospodarki cyfrowej oraz znajomość co najmniej jednego języka obcego na poziomie B2. Absolwent jest świadomy potrzeby ciągłego doskonalenia się i wyznaczania kierunków swojego rozwoju zawodowego.

Jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia roli specjalisty w branży finansowo-księgowej w środowisku informatycznym. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w przedsiębiorstwach różnego typu, bankach, instytucjach finansowych oraz urzędach administracji publicznej na stanowiskach operacyjnych, a także do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.

Absolwent studiów pierwszego stopnia, profil praktyczny, specjalność Digital marketing i zarządzanie sprzedażą, posiada wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, dotyczącą funkcjonowania organizacji gospodarczych, ich różnych typów, celów i struktur w warunkach gospodarki cyfrowej. Ma zaawansowaną wiedzę z zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania strategicznego i marketingu. Bazując na podstawach rachunkowości i finansów, statystyki i prawa, potrafi prawidłowo dobierać i wykorzystywać właściwe źródła danych ekonomicznych, aby wykonywać analizy badań marketingowych, strategii i technik sprzedaży.

Umie zastosować wiedzę przy rozwiązywaniu problemów wynikających z wykonywania zadań podczas praktyki zawodowej. Istotnym elementem wykształcenia jest umiejętność posługiwania się technikami informatycznymi oraz znajomość co najmniej jednego języka obcego na poziomie biegłości B2.

Absolwent ma świadomość potrzeby ciągłego doskonalenia się i wyznaczania kierunku rozwoju zawodowego. Jest gotowy do odpowiedzialnego pełnienia roli specjalisty z branży marketingowej w środowisku informatycznym. Absolwent jest przygotowany do podjęcia pracy w przedsiębiorstwach różnego typu, urzędach administracji rządowej i samorządowej, organizacjach non profit na stanowiskach szczebla operacyjnego, a także do prowadzenia własnej działalności gospodarczej.